Hur kommer vi igång?
Det första steget är ett klargörande möte där vi demonstrerar FakturaFirewall för dig så att du kan bedöma vilka behov lösningen uppfyller hos er.
Roboten i InvoiceFirewall tar över alla tidskrävande rutinuppgifter med hantering av leverantörsfakturor och hjälper samtidigt dina leverantörer att fakturera på rätt sätt – och helt digitalt.
Automatisk granskning och felkorrigering
InvoiceFirewall finns mellan dina leverantörer och ditt ekonomisystem. När en leverantör skickar en faktura till er kontrollerar InvoiceFirewall om alla nödvändiga uppgifter är korrekt ifyllda. Vissa fakturor med fel eller utelämnanden korrigeras automatiskt av roboten. Andra fakturor skickar InvoiceFirewall automatiskt tillbaka till leverantören med instruktioner om vad som ska korrigeras. Leverantören rättar fakturan direkt i InvoiceFirewall och undviker därmed att skicka en kreditnota och en ny faktura. Det är bra service och det sker helt automatiskt.
När fakturan är 100 % korrekt släpps den för vidare hantering i ditt arbetsflöde eller ekonomisystem. Inget mer krångel med ofullständiga fakturor som ingen vill kännas vid. Det är du som bestämmer reglerna och du kan införa individuella regler för enskilda leverantörer om särskilda överväganden eller hänsyn behöver tas.
På detta sätt garanterar InvoiceFirewall den bästa hanteringen av inkommande fakturor – även ur leverantörernas synvinkel.
Automatisk övergång till e-fakturering
Om alla dina leverantörer redan skickar e-fakturor till dig så är du redan i mål. Men många företag har ett antal leverantörer som fortfarande skickar fakturor per post eller e-post.
Därför har InvoiceFirewall en robot som övervakar vilka leverantörer som ännu inte skickar e-fakturor och får information från efactos leverantörsnätverk om den enskilda leverantören kan skicka e-fakturor eller inte. Med jämna mellanrum får leverantören automatiskt ett e-postmeddelande med en inbjudan om att skicka e-fakturor i framtiden. Automation och kommunikation bestäms av dig, vilket innebär att du exempelvis har kontroll över om vissa leverantörer fortfarande ska få fakturera dig på det traditionella sättet.
Med InvoiceFirewall får du också en inloggning med tillgång till alla inköpsdata i ett fast och strukturerat format vilket annars skulle ta månader att få fram om det skulle göras dokument för dokument.
Låter det för bra för att vara sant? Läs våra kundcase på den här sidan om hur InvoiceFirewall sparar tid och skapar överblick för andra företag.
Om du har några frågor kanske du hittar svaret på dem i FAQ längst ner på sidan. Men du är naturligtvis också varmt välkommen att kontakta oss via chatten eller boka en online-demo.
InvoiceFirewall granskar fakturan innan den träffar ditt fakturaarbetsflöde. Vår autofix-robot fixar alla kända fel. I händelse av fel skickas fakturan tillbaka till leverantören, som kan korrigera fel utan att skicka en kreditnota och en ny faktura. Inga defekta fakturor kommer in i dina interna system.
InvoiceFirewall laddar godkända leverantörer från ditt ERP-system varje natt. Endast godkända leverantörer som uppfyller alla dina fakturakrav kommer att gå igenom brandväggen. Bluffakturor eller ofullständiga fakturor stoppas innan de slår i boken.
u får tillgång till vår kompletta databas över leverantörer som redan fakturerar elektroniskt idag. Databasen innehåller tusentals leverantörer och växer dag för dag. Att byta leverantör av e-fakturering till en av våra kunder hjälper alla våra andra kunder.
Inbyggd automatisk kommunikation. InvoiceFirewall kan kommunicera med alla leverantörer som ännu inte fakturerar elektroniskt och påverkar dem direkt per. e-post i realtid. Du styr sändningsreglerna och meddelandena till de olika segmenten.
Förutom att spara pengar genom att få färre fakturor behandlade av OCR, får du också möjlighet att extrahera inköpsdata från din kreditgivarredovisning via InvoiceFirewalls exportmodul. Det erbjuder några helt nya möjligheter för ny insikt på inköpssidan av ditt företag.
Hur kommer vi igång?
Det första steget är ett klargörande möte där vi demonstrerar FakturaFirewall för dig så att du kan bedöma vilka behov lösningen uppfyller hos er.
Har du fler frågor innan du är redo för ett möte?
efacto är ett skandinaviskt företag som grundades år 1999. Vi var bland de första leverantörerna av automatiserade fakturahanteringslösningar och vår programvara är den mest beprövade och väldokumenterade på marknaden.
FakturaFirewall är ett komplement till arbetsflödessystem som garanterar 100 % automatisk leverantörsredovisning
Ja, du har åtkomst från alla enheter med internetanslutning
Nej. FakturaFirewall är molnbaserat och kräver inget annat än en internetanslutning och en webbläsare
Ja, integration ingår i priset för FakturaFirewall. Vi ser till att du får en bra start och våra konsulter finns alltid tillgängliga.
Ja. När du investerar i FakturaFirewall får du tillgång till personlig support utan kostnad.
FakturaFirewall skräddarsys efter just din verksamhet. Priset varierar därför beroende på de specifika behov och krav som lösningen måste uppfylla för att säkerställa maximalt värde för pengarna.
Integrationen av FakturaFirewall tar vanligtvis en till två arbetsdagar på IT-avdelningen och så snart någon av era leverantörer skickar en elektronisk faktura är ni igång.
Vi erbjuder en kostnadsfri analys av vilka av dina leverantörer och återförsäljare som kan skicka e-fakturor
Är det något annat du vill fråga om?
Mejla till info@efacto.se, så svara vi så snabbt som möjligt.
Vi grundade efacto år 1999 för att befria företag från tidskrävande manuell fakturahantering. Nästan 20 år i branschen har gett oss ingående kunskaper om arbetsprocesser och utmaningar i samband med fakturahantering.